събота, 19 ноември 2016 г.

Молитва, която се чете между двете седждета



Хазрети Айше, Аллах да е доволен от нея, предава, че Пратеникът Мухаммед, Аллах да го благослови и с мир да го дари, толкова продължително стоял прав (къйам) по време на намаз, че си помислила, че няма да се поклони в рукю. Толкова дълго стоял в поклон на рукю, че смятала, че няма да отиде в поклон на седжде. И седждето му било също толкова дълго, че смятала, че няма да се изправи. При поклон в рукю Пратеникът, освен молитвата „Субхане раббийел азим“, е чел и други молитви дуа. Както посочихме по-рано, Пратеникът стоял продължително време прав, в рукю и седжде, като е отправял много молитви в намаза. Така че човек, който отслужва молитва намаз, по време на седжде, ако прочете поне една от дуите на Пратеника, освен че ще спази неговия сюннет (традиция), но и ще изпълни задължението (ваджиб) да се стои достатъчно време на седжде. А всъщност много хора не знаят, че по време на седжде може да се четат молитви дуа. Две от дуите, които Пратеникът е произнасял по време на седжде, са следните:
„Раббигфирли раббигрирли“ (О, мой Създателю, опрости ме, о, мой Създателю, опрости ме.)
„Аллахуммегфирли, ве’рхамни ве афини, ве’хдини, ве’рзукни, веджбурни, вер’фа’ни“ (О, Аллах, опрости ме, помилвай ме, напъти ме, помогни ми, дари ми здраве, дай ми препитание, извиси ме!)
Ако човек няма много време, може да каже само началото на дуата: „Аллахуммегфирли, ве’рхамни“ (О, Аллах, опрости ме, помилвай ме!)

Няма коментари:

Публикуване на коментар