четвъртък, 1 декември 2016 г.

НАМАЗЪТ АЛ-ИСТИХАРА

От Джабир(p.a.) , се предава: “Пратеникът на Аллах(c.a.c.) , ни обучаваше на намаза истихара (да търсим напътствие от Аллах) във всички дела, както ни учеше на сура от Корана, и казваше: “Ако някой от вас поиска да стори някакво дело, то нека извърши допълнителен намаз от два рекята, и после да каже:

 „Аллахумме, инни естахируке би-илмике, уа естакдируке би-кудратике, уа ес`елуке мин фадлике-л-азим, фе иннеке такдиру уа ля акдиру, уа та`лему, уа ля а`лему, уа анта алляму-л-гуюб.

 Аллахумме, ин кунта та`лему енне хезе-л-емра хайрун лий фий дийний уа ма`аший уа аакибети емрий (или казва: ааджили емрий уа ааджилихи), фе-кдурху лий уа йессирху лий, сумма баарик лий фийхи.

 Уа ин кунта та`лему енне хезе-л-емра шеррун лий фий дийний уа ма`аший уа аакибети емрий (или казва: ааджили емрий уа ааджилихи), фе-срифху анний, уа-срифни анху, уа-кдур лий-ал-хайра хайсу кяне, сумма раддиний бихи!"

 “О, Аллах! Наистина, искам Ти да ми помогнеш с Твоето знание и да ме укрепиш с Твоето могъщество, и Те моля от Твоята Велика милост, защото наистина Ти можеш, а аз не мога.

 И наистина, Ти знаеш, а аз не знам.

 Ти си Знаещия тайните.

 О, Аллах! След като Ти знаеш, че това дело ще е добро за мен, за религията ми, живота ми, и изхода на моите дела (или казва: за този живот или за отвъдния), то (предопредели) отсъди го за мен и ми го облекчи, после ме благослови в него!

 И след като Ти знаеш, че това дело ще е за мен, за религията ми, за живота ми, и изхода на моите дела (или казва: за този живот или за отвъдния), то отдалечи го от мен и мен отдалечи от него, и ми предопредели доброто, където и да е то, после ме стори да съм доволен от него!”

 И е казал: “Нека назове (нуждата) желанието си”.

 /Този хадис е сведен от ал-Бухари в книгата за нощните намази под номер 1166/

Няма коментари:

Публикуване на коментар