В един хадис Пейгамбера ни
(салляллаху алейхи ве селлем) казва:
“Аллахю Теаля не приема намаза на онзи, който има каза намаз като дълг
(т.е. има пропуснати намази и трябва да ги навакса)
и на онзи, носещ дрехи, които са харам.”
Оттук се разбира, че суннет и нафиле намазите на онези, които са оставили на каза фарз намаз, т.е. припуснали задължителен намаз, не се приемат.
Хадисът посочва, че ако човек е пропуснал един намаз
без причина, докато не навакса веднага него,
нито един от намазите, които ще кланя после,
няма да бъдат приети.
Ако оттогава нататък намазите се кланят съобразно условията и по правилен начин, и с ихляс, те стават сахих, т.е. задължението за намаза ще е изпълнено и човекът ще се е спасил от техните грехове.
Да се каже, че нито един от намазите не се приема, означава, че той няма да получи севабите
(наградите и благословиите),
които Аллахю Теаля е обещал, и че няма да получи никаква полза от тях.
Суннетите на петкратния намаз се кланят, за да се получи севаб от тях.
На такива хора суннет намазите не се приемат и затова са ги кланяли напразно.
Суннет намазите няма да донесат никаква полза за тях. Следователно човек, който без причина е пропуснал фарз намаз, трябва незабавно да го навакса.
Ако броят на некланяните намази е голям, този човек, когато кланя суннетите, трябва да направи възнамерение за извършване на каза, т.е. наваксване на пропуснат намаз в рамките на това време, като по този начин ще се спаси от голямото изтезание, защото ще е наваксал намаза си.
Така каза намазите бързо ще свършат и този човек ще започне да получава севабите и на суннетите.
Нещата не стоят така с фарз намазите, които са пропуснати с извинение.
Този хадис-и шериф е за намазите,
неизпълнявани без оправдание, поради мързел.
Много пишете и обяснявате за намазите Това е хубаво Но господа Умни глави Па напишете и преведете Молитвите за намаз на Български бе господа От много години кланят намаз на Арабски И на Джумаакия не му е ясно за какво е в Джамията
ОтговорИзтриване