петък, 20 юли 2018 г.

По време на намаз

По време на намаз
След началния текбир Пратеника на Аллах прочитал молитвата:
 "Аз обърнах лице към Личността, сътворила земята и небесата, обърнах гръб на всичко друго и се покорих Нему.
Аз не съм от съдружаващите.
Няма съмнение, че моят намаз, богослужения, животът и смъртта ми са в името на Аллах, да е славно името Му, Господа на световете.
 Той няма съдружници.
 Повелено ми е да вярвам в това.
 Аз съм мюсюлманин. Всевишни, Ти Си Владетеля.
Няма друг бог освен Теб.
Ти си моят Създател и аз съм Твой раб.
Аз угнетих душата си.
 Признавам прегрешенията си.
Опрости всичките ми грехове. Няма друг освен Теб, който да опрощава греховете."
(Муслим и Абу Дауд)
 
Една от молитвите, които Пророка изричал по време на коленопреклоненията, е следната:
 "Всевишни, прекланям се пред Теб.
Ушите, очите, нервната ми система и всичко, що се крепи на краката ми, до мозъка на костите ми, се прекланя и се покорява пред Аллах, Господа на световете."
(Муслим и Абу Дауд)

При изправяне от коленопреклонение:
"Всевишни, единствено Ти Си достойния за възхвала.
 Нека моята възхвала изпълни земята, небесата и всичко между тях.
 Хвала на Теб още толкова, колкото неща ще сътвориш по-късно"
(Муслим Трмиди и Абу Дауд–)
 
По време на суджуд (ничком):
 "Всевишни, паднах ничком пред Теб, повярвах в Теб и се покорих на Теб.
Лицето ми падна ничком пред Онзи, Който го сътвори, дари го с образ, очи и уши.
  Колко е велик Аллах - Най-прекрасния сред одобряващите. Всевишни, опрости всичките ми грехове - малки и големи, предишни и последни, тайни и явни."
(Муслим Трмиди и Абу Дауд–)
--------------------------------
 
Какво върши човек извън богослуженията?
 Храни се, почива, радва се или скърби, жени се, ражда му се дете, купува си нови дрехи, излиза на пътешествие или се връща от път;
бори се, отива на война, връща се от война; научава радостна или тъжна вест от някого;
среща се с близък приятел; разболява се, оздравява;
 спи, сънува хубави сънища или кошмари и върши стотици други неща и преминава през различни състояния.
Ето, във всички тези състояния Пратеника на Аллах изричал молитви, съответстващи по съдържание на обстоятелствата и така сякаш одухотворявал човешката си същност.
 
Има и ситуации, които не зависят от човека.
Те го засягат косвено.
Например бедствия като глад, суша, пожар, наводнение, ураган и други, макар и не винаги да се отразяват пряко на отделния човек, в крайна сметка са в негова вреда.
Ето, нашият Пророк прочитал тези молитви, за да се сплоти с общността и да се ориентира към Аллах в подобни ситуации.

Няма коментари:

Публикуване на коментар